ΟΟΣΑ και εκπαίδευση

oosaΤης Μαρίας Περιστεροπούλου

Η κυβέρνηση ακροβατώντας πάνω στην αυταπάτη ότι είναι εφικτή μεν μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική, αλλά εντός του πλαισίου της ΕΕ και της κυριαρχίας του κεφαλαίου, ανακοινώνει ότι θα συνεργαστεί με τον ΟΟΣΑ, «αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του …στην εφαρμογή του προγράμματός της». Ας θυμηθούμε, λοιπόν, τις προτάσεις του σε όλες τις κυβερνήσεις από το 1995 ως σήμερα στην εκπαίδευση: κατάργηση της επετηρίδας (άρση, δηλαδή, της ισχύουσας μέχρι τότε σύνδεσης πτυχίου – επαγγελματικής αποκατάστασης), ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων (προϋπόθετε την αναθεώρηση του άρθρου 16 του Συντάγματος και απεφεύχθη κάτω από την πίεση ενός μεγαλειώδους φοιτητικού κινήματος), αποκέντρωση της εκπαίδευσης με μεταφορά μεγάλου μέρους της ευθύνης για τη λειτουργία των σχολείων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, με συμμετοχή συλλόγων γονέων και τοπικών επιχειρήσεων, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων, σταδιακή επιβολή διδάκτρων στον προπτυχιακό κύκλο σπουδών στην ανώτατη εκπαίδευση και εμπορευματοποίηση της έρευνας των πανεπιστημίων, γενίκευση των διδάκτρων στις μεταπτυχιακές σπουδές και τόσα άλλα.

Το 2011 ο ΟΟΣΑ με την έκθεση, με το φαινομενικά αθώο τίτλο :«Mαθητές με υψηλή απόδοση και επιτυχημένοι μεταρρυθμιστές στην εκπαίδευση», εντοπίζει ως βασικό πρόβλημα την έλλειψη «ανταγωνισμού» και «αποδοτικότητας». Τι προτείνει; Συγχωνεύσεις- καταργήσεις μη «αποδοτικών» σχολικών μονάδων, αύξηση των ωραρίου των εκπαιδευτικών (καθώς το κόστος των μονάδων είναι υψηλό), αύξηση του αριθμού των μαθητών στην τάξη. Αξιολόγηση των μαθητών σε εθνικό επίπεδο με τράπεζα θεμάτων, αυτοαξιολόγηση των μονάδων και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, και βέβαια αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που προοπτικά μπορεί να οδηγήσει και στην απόλυση (ύστερα από αποτυχημένες αξιολόγήσεις). Κι αφού οι δεξιότητες (όχι οι γνώσεις, όχι η μόρφωση) πιστοποιηθούν «αντικειμενικά», σε εθνικό επίπεδο, τα «καλά» σχολεία θα χρηματοδοτηθούν αναλόγως και οι γονείς-πελάτες θα επιλέξουν αυτά για να φοιτήσουν τα παιδιά τους. Άλλωστε, στο Νέο Σχολείο που οραματίζονται, «τα χρήματα ακολουθούν το μαθητή» και η χρηματοδότησή τους θα είναι ανάλογη των εγγραφών σε αυτά. Το «Νέο Σχολείο» οφείλει, τελικά, όχι μόνο να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του κεφαλαίου και της αγοράς, αλλά και να υιοθετήσει στο εσωτερικό του τις ίδιες αρχές επιχειρηματικότητας και αγοραίου ανταγωνισμού.

Advertisements
Categories: Άρθρα | Ετικέτες: ,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: