Παρεμβάσεις ΔΕ: Σχετικά με τη συνάντηση ΟΛΜΕ – Υπουργείου Παιδείας για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ

ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ

Σχετικά με τη συνάντηση ΟΛΜΕ – Υπουργείου Παιδείας

για τις ηλεκτρονικές εγγραφές στα ΕΠΑΛ

Δεν είμαστε εμείς οι κινδυνολόγοι. Αυτοί είναι που υλοποιούν πιστά, μεθοδικά και βίαια την αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου σύμφωνα με την πολιτική ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-κεφαλαίου.Στη συνάντηση του  Δ.Σ της ΟΛΜΕ με τον Υφυπουργό Παιδείας και το Δ/ντη Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Μπαξεβανάκη και Μουστάκα στις 14/6, επιβεβαιώθηκαν οι εκτιμήσεις πως η νέα εγκύκλιος για την εγγραφή μαθητών και διαμόρφωση τμημάτων είναι άλλος ένας κρίκος στην αλυσίδα των μέτρων του Υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης  ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Είναι μέτρα για συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου, για την περιστολή του δημοσιονομικού κόστους και για την προώθηση των αντιδραστικών αλλαγών, που έχει συμφωνήσει με ΟΟΣΑ, ΔΝΤ και κεφάλαιο για τη δημόσια εκπαίδευση, καθώς και των προαπαιτούμενων του 4ου μνημόνιου, που έχουν ψηφιστεί.

Οι εγγραφές των μαθητών  πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι 30/6 σε Γυμνάσια, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ για να κλείσουν τα τμημάτα στο όνομα του προγραμματισμού της επόμενης χρονιάς. Μας ενημέρωσαν μάλιστα πως η ηλεκτρονική εγγραφή προχώρησε μόνο στα ΕΠΑΛ, γιατί δεν ήταν έτοιμη η γενική παιδεία να την υλοποιήσει από φέτος.

Επέμειναν στην ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής από 21/6/2017 έως 23/6/2017 για τα ΕΠΑΛ, στο e-epal.minedu.gov.gr με ευθύνη των μαθητών και των γονιών με τους κωδικούς του taxis net ή με τους κωδικούς του taxis net των διευθυντών των σχολείων. Στο ίδιο σύστημα θα δηλώσουν προτίμηση και οι μαθητές των σχολείων, που ήδη φοιτούν, για την επανεγγραφή τους στην επόμενη τάξη. Στη δήλωση εγγραφής οι μαθητές μπορούν να δηλώσουν από ένα (1) έως τρία (3) σχολεία. Φυσικά όλα αυτά για όποιον μαθητή ενημερώθηκε έγκαιρα και πρόλαβε να εγγραφεί. Προφανώς, η κατάταξη των μαθητών δεν θα γίνει από το κάθε σχολείο, αλλά κεντρικά.

Όλοι οι υπόλοιποι (μετεξεταστέοι, αυτοί δεν πρόλαβαν ή δεν το έμαθαν) μπορούν να δηλώσουν την εγγραφή τους στο ίδιο ηλεκτρονικό σύστημα που θα ανοίξει και πάλι από 1 έως 7 Ιουλίου. Τότε όμως στο ηλεκτρονικό σύστημα θα φαίνονται τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες, των σχολείων που θα έχουν συμπληρώσει πάνω από το 80% του κατώτερου προβλεπόμενου αριθμού μαθητών και των ολιγομελών ειδικοτήτων της Γ’ τάξης ΕΠΑΛ, που θα έχουν εγκριθεί ήδη απ’ τους περιφερειακούς διευθυντές και απ’ τον υπουργό, όπου υπάρχει ανάγκη. Να σημειώσουμε ότι με νόμο αυτής της κυβέρνησης δεν θα υπάρχουν ολιγομελή τμήματα, τομέων και ειδικότητας στα ΕΠΑΛ, που εγκρίνεται η λειτουργία τους απ’ τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης, παρά μόνο για το σχολικό έτος 2017-2018 και μόνο για την Γ’ ΕΠΑΛ.

Στην ουσία το ηλεκτρονικό σύστημα δήλωσης εγγραφής από 1/7/2017 έως 7/7/2017 θα καθοδηγεί τους μαθητές και τους γονείς τους να επιλέξουν ΕΠΑΛ, όπου τα τμήματα σε τομείς και ειδικότητες που ενδιαφέρουν τους μαθητές, λειτουργούν σίγουρα.

Είναι φανερό ότι πρόκειται για μια εφαρμογή, που αυτόματα θα καταργεί τμήματα τομείς και ειδικότητες. Μέχρι το τέλος Ιουλίου πρέπει να ολοκληρώνονται και τυπικά αυτές οι εγγραφές. Προφανώς όλα αυτά θα γίνουν στα «ανοιχτά σχολεία» του Ιουλίου. Όσοι θα εγγράφονται τον Σεπτέμβρη, θα εγγράφονται πλέον στα υπάρχοντα τμήματα.

Μετά απ’ όλα αυτά οι υπέυθυνοι του Υπουργείου προσπάθησαν να πείσουν πως η ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής στα ΕΠΑΛ γίνεται για τη μείωση της γραφειοκρατίας, παρόλο που η ίδια η εγκύκλιος και οι οδηγίες που έφτασαν στα σχολεία, αποδεικνύουν το ανάποδο, αφού οφείλουν οι περισσότεροι γονείς και μαθητές να παρουσιαστούν στα ΕΠΑΛ για να κάνουν ηλεκτρονική δήλωση εγγραφής και  από την 26η έως την 30ή Ιουνίου για την οριστική εγγραφή, ανανέωση εγγραφής ή μετεγγραφής στη σχολική μονάδα, που επιλέχθηκαν ηλεκτρονικά, προσκομίζοντας όσα δικαιολογητικά απαιτούνται κατά περίπτωση.

Οι Μπαξεβανάκης και Μουστάκας δεν μπόρεσαν να δώσουν καμιά πειστική απάντηση γιατί για πρώτη φορά οι μαθητές των ΕΠΑΛ δεν εγγράφονται στο ένα και μοναδικό σχολείο που επιθυμούν να φοιτήσουν,όπως γινόταν ως τώρα, αλλά πρέπει να επιλέξουν με σειρά προτίμησης έως 3 σχολεία. Είναι φανερό πως η πολύπαθη ΤΕΕ γίνεται το πεδίο εφαρμογής για πρώτη φορά της νεοσυντηρητικής απαίτησης του  ΣΕΒ και του ΟΟΣΑ  για ‘’ελεύθερη επιλογή» σχολείου και τη μετατροπή της δημόσιας εκπαίδευσης σε «πεδίο αγοράς προϊόντος». Από τους μαθητές των ΕΠΑΛ  ξεκινούν την εφαρμογή της πολιτικής που λέει πως θα φοιτάς στο σχολείο που «χωράς» και όχι στο σχολείο που είναι κοντά στο τόπο διαμονής σου. Καταργείται το αυτονόητο δικαίωμα το παιδί να πηγαίνει στο σχολείο του, στο ΕΠΑΛ, και αυτό θα πρέπει να του παρέχει τομείς, ειδικότητες και δασκάλους. Ο μαθητής  πλέον δε θεωρείται αυτονόητο πως θα τελειώσει το σχολείο που ξεκίνησε, αφού κάθε χρόνο θα επανεγγράφεται και θα «‘έχει προτεραιότητα»!!! στο σχολείο που φοιτά, με απαραίτητη προϋπόθεση να συμπληρώνεται ο ελάχιστος μαγικός αριθμός μαθητών για να λειτουργήσει ο τομέας και η ειδικότητα, που επιθυμεί κι έχει επιλέξει. Σε διαφορετική περίπτωση πρέπει να κάνει ΄΄νέα έρευνα αγοράς’’ για να βρει σχολείο για την ειδικότητά του. Η ευθύνη είναι δική του και όχι του κράτους.

Η  πολιτική αυτή, που υλοποιεί μέσω  και της ηλεκτρονικής εγγραφής το Υπουργείο Παιδείας και υπερασπίστηκαν σθεναρά οι Μπαξεβανάκης και Μουστάκας, αποδεικνύει πως οι εγγραφές και η συνολική λειτουργία των ΕΠΑΛ πλέον ακολουθούν τη διαδικασία της μη τυπικής εκπαίδευσης των ΙΕΚ, ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ κλπ. Στην πράξη αποκαλύπτεται τι σημαίνει ο ολιστικός τρόπος αντιμετώπισης της ΕΕΚ και η διοικητική ενοποίηση των ΕΠΑΛ με τη Δια βίου μάθηση.

Όσο και αν προσπάθησαν να πείσουν για την στήριξη της ΤΕΕ είναι φανερό πως  οδηγούμαστε σε κλείσιμο των μικρών ΕΠΑΛ αφού με τους όρους, που διαμορφώνουν, θα επιβιώσουν μόνο τα μεγάλα ΕΠΑΛ, που θα μπορούν να καλύπτουν τις επιλογές των μαθητών. Είναι φανερό πως ένα κομμάτι των μαθητών, που αποτελεί το πιο χτυπημένο από την κρίση, θα εγκαταλείψει το σχολείο αφού θα αδυνατεί να ξεπεράσει όλους αυτούς τους σκοπέλους για να τελειώσει το σχολείο.

Και όταν η ηγεσία του Υπουργείου δεν μπόρεσε να πείσει με τα επιχειρήματα της, έριξε τις ευθύνες στους εκπαιδευτικούς. Η ηλεκτρονική έγγραφή έγινε για να επιλέγουν το τομέα και την ειδικότητα που θέλουν και να μην τους πιέζουν οι καθηγητές να διαλέξουν άλλη, για να μπει τάξη στα ΕΠΑΛ και αναφέρθηκαν κι όλα τα παλιά και χιλιοειπωμένα επιχειρήματα. Και αφού δεν έπεισαν και πάλι γιατί αντικρούστηκαν τότε ο Μπαξεβανάκης προχώρησε σε μια αήθη επίθεση – κατά τα πρότυπα του πρόσφατου Δ.Τ. του Υπουργείου Παιδείας – κατηγορώντας όσους καταγγέλλουν την πολιτική τους και τη συγκεκριμένη εγκύκλιο ως κινδυνολόγους, που δυσφημούν την επαγγελματική εκπαίδευση,  ενώ η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ τη στηρίζει!!

Συναδέλφοι/ισσες,

Δεν είμαστε εμείς οι κινδυνολόγοι. Αυτοί είναι που υλοποιούν πιστά, μεθοδικά και βίαια την αλλαγή του DNA του δημόσιου σχολείου σύμφωνα με την πολιτική ΕΕ-ΔΝΤ-ΟΟΣΑ-κεφαλαίου. Αυτοί είναι που θέλουν να  λεηλατήσουν τα  μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών και τα εργασιακά των εκπαιδευτικών. Αυτοί που το επόμενο διάστημα ετοιμάζονται να ανακοινώσουν το νέο αντιδραστικό Λύκειο, την αυτοξιολόγηση και όλο το αντιδραστικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων, προσδοκώντας να γλυτώσουν τις αντιδράσεις εξαιτίας της καλοκαιρινής ραστώνης.

Τώρα πρέπει να ξαναπιάσουμε το νήμα των μαχητικών αποφασιστικών ανατρεπτικών αγώνων μας. Υλοποιούν τη βάρβαρη πολιτική τους γιατί δε νιώθουν την καυτή ανάσα μας. Γιατί η υπόγεια αγανάκτηση και οργή δεν έχει γίνει μαχητικό κίνημα ρήξης και ανατροπής της πολιτικής τους.

Οργανώνουμε τις κινητοποιήσεις μας. Καλούμε

– τις ΕΛΜΕ μέσω των Συλλόγων Διδασκόντων, να ενημερώσουν γονείς και μαθητές.

– πανελλαδική κινητοποιήση στις διευθύνσεις και τις περιφέρειες την Τετάρτη 21/6/2017.

– Να συγκληθούν Γ.Σ. για να οργανώσουμε παραπέρα τον αγώνα μας. 

Ιούνης 2017

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις

Συσπειρώσεις Κινήσεις

Advertisements
Categories: Ανακοινώσεις | Ετικέτες: ,,,,,,,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: