Παραβιάσεις αποφάσεων του ΔΣ από μέλη της ΔΑΚΕ

Αγωνιστική Παρέμβαση Ε΄ ΕΛΜΕ

 Για την παραποίηση της απόφασης του Δ.Σ. (19/9) για τη χωροταξική κατανομή των μαθητών, από το γραμματέα της ΕΛΜΕ και την απαράδεκτη απόφαση της Επιτροπής παιδείας του δήμου Αμπελοκήπων για τη χωροταξική κατανομή των μαθητών

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους για τις δύο προτάσεις που καταθέσαμε στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 18/10 και ψηφίστηκαν μόνο από τα δύο μέλη της  Αγωνιστικής Παρέμβασης, καταψηφίστηκαν από τα δύο μέλη της ΔΑΚΕ, ενώ λευκό ψήφισαν οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ και των ΣΥΝΕΚ, αλλά  και η εκπρόσωπος των  Αγωνιστικών Κινήσεων. Οι προτάσεις μας αφορούσαν:  α) την παραποίηση της απόφασης του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ (συνεδρίαση 19/9) για τη χωροταξική κατανομή των μαθητών από το γραμματέα της ΕΛΜΕ, Δερματά Αντώνη  και την άρνησή του να υπογράφει τις αποφάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, όπως αυτό προβλέπεται από το καταστατικό, β) την απαράδεκτη απόφαση (1/6) της επιτροπής παιδείας του Δήμου Μενεμένης – Αμπελοκήπων που ψηφίστηκε και από τον εκπρόσωπο της ΕΛΜΕ, Βαϊτσίδη Χρήστο και επιτρέπει την ελεύθερη μετεγγραφή μαθητών της Γ΄ Γυμνασίου συγκεκριμένου σχολείου στα Λύκεια της περιοχής. Η ΔΑΚΕ δεν παρευρέθηκε σε τρεις συνεδριάσεις του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ (26/9, 3/10, και 10/10) που καλέστηκαν για να συζητηθούν τα παραπάνω θέματα, ενώ και τα δύο τα μέλη της αποχώρησαν από τη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 6/10, όταν τέθηκαν για συζήτηση τα συγκεκριμένα θέματα. Η μη συμμετοχή της ΔΑΚΕ στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. και η στάση των εκπροσώπων της να μην υλοποιούν και να παραβιάζουν αποφάσεις του Δ.Σ. διευκολύνθηκε  από τις άλλες δυνάμεις στο Δ.Σ. και αυτό εκφράστηκε και στις ψηφοφορίες.

Πρόταση απάντησης στο Γραμματέα της ΕΛΜΕ και στα όσα αναληθή γράφει με ανοιχτή του επιστολή(20/9) κατά του προέδρου και των μελών του Δ.Σ.(κατατέθηκε από τις Παρεμβάσεις στο ΔΣ)

 Ο Γραμματέας του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, Δερματάς Αντώνιος με προσωπική του ανακοίνωση στις 20/9/2017 στρέφεται κατά του πρόεδρου και μελών του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ γιατί σε συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 19/9/2017 ψήφισαν για την έκδοση ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ σχετικά με την χωροταξική κατανομή των μαθητών. Για να επιβεβαιώσει τα όσα κατηγορεί τα μέλη του Δ.Σ. που ψήφισαν τη συγκεκριμένη απόφαση, κοινοποίησε τα πρακτικά της συνεδρίασης του Δ.Σ. που ο ίδιος ως γραμματέας γράφει και τα οποία παραποίησε!

Για την αποκατάσταση της αλήθειας ενημερώνουμε τους συναδέλφους ότι :

  • Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ συζήτησε το θέμα της χωροταξικής κατανομής στις 8/6/2017 και στις 19/9 γιατί ζητήθηκε από τα σχολεία στα οποία η χωροταξική και η ισότιμη κατανομή παραβιάζεται τα τελευταία χρόνια. Το Δ.Σ. και στις δύο συνεδριάσεις του διαπίστωσε ότι οι πάγιες θέσεις της ΕΛΜΕ για τη χωροταξική κατανομή παραβιάζονται σε βάρος συγκεκριμένων σχολείων και πήρε συγκεκριμένες αποφάσεις για την τήρησή τους, τις οποίες και δημοσιοποίησε με ανακοίνωσή του στις 21/9.
  • Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 19/9 για το θέμα της χωροταξικής κατανομής, όπως και για τα άλλα θέματα που συζητήθηκαν, κατατέθηκε από τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ γραπτώς και μοιράστηκε σε όλα τα μέλη του Δ.Σ. η πρόταση που έγινε απόφαση του Δ.Σ.. Η πρόταση αυτή συγκέντρωσε πλειοψηφία με 4 ψήφους υπέρ (2 Παρεμβάσεις, 1 ΣΥΝΕΚ, 1 Αγωνιστικές Κινήσεις και 2 κατά (2 ΔΑΚΕ). Ο εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ απουσίαζε από τη συνεδρίαση (το ΠΑΜΕ στη συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 8/6 είχε ψηφίσει υπέρ της τήρησης των κριτηρίων αντικειμενικότητας, διαφάνειας και ισότιμης κατανομής των μαθητών). Ο γραμματέας της ΕΛΜΕ παραχάραξε την απόφαση και έγγραψε στο πρακτικό ότι ο εκπρόσωπος των ΣΥΝΕΚ ψήφισε λευκό και ότι η  πρόταση συγκέντρωσε 3 ψήφους υπέρ, 2 κατά και 1 λευκό.
  • Η κοινοποίηση του πρακτικού της συνεδρίασης της ΕΛΜΕ στις 19/9 είναι ανεπίτρεπτη ενέργεια γιατί ούτε προβλέπεται από τις καταστατικές υποχρεώσεις του γραμματέα, ούτε επιτρέπεται να χρησιμοποιείται για παραταξιακές σκοπιμότητες. Στη συνεδρίαση του Δ.Σ. συζητήθηκαν και άλλα θέματα που τέθηκαν από άλλους συναδέλφους που παραβρέθηκαν στη συνεδρίαση και δε θα ήθελαν τη δημοσιοποίησή τους.
  • Το Δ.Σ. θεωρεί απαράδεκτη τη στάση του γραμματέα να προσάπτει με απαξιωτικό τρόπο το χαρακτηρισμό «η περί τον πρόεδρο πλειοψηφία» με τον οποίο στρέφεται κατά όλων των μελών του Δ.Σ. που ψήφισαν από κοινού με τον πρόεδρο και διαμόρφωσαν πλειοψηφική απόφαση σχετικά με την κατανομή των μαθητών. Όλα τα μέλη του Δ.Σ. είναι ισότιμα μεταξύ τους και ανάλογα με τις θέσεις που διατυπώνουν ψηφίζουν κάθε φορά και τις αποφάσεις που τους εκφράζουν και αυτό έχει τηρηθεί στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. Αυτό επιβεβαιώνεται και από την τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. στις 19/9, όπου συζητηθήκαν 9 θέματα από τα οποία τα 5 αποφασίστηκαν ομόφωνα και τα άλλα 4 ψηφίστηκαν με πλειοψηφία διαφορετικών παρατάξεων. Ο πρόεδρος ψήφισε και τα 9 θέματα που τέθηκαν για συζήτηση και τα δύο μέλη της ΔΑΚΕ ψήφισαν μαζί με τον πρόεδρο τα 6!

Για την κατανομή των μαθητών στα Λύκεια του Δήμου Αμπελοκήπων και την απαράδεκτη απόφαση της επιτροπής παιδείας (κατατέθηκε από τις Παρεμβάσεις στο Δ.Σ.)

Το Δ.Σ. με ανακοίνωσή μας, για άλλη μια φορά, στις 20/9 υπενθυμίσαμε τις πάγιες θέσεις της  ΕΛΜΕ για ισότιμη χωροταξική κατανομή μαθητών στα σχολεία: διαφανείς διαδικασίες, αντικειμενικότητα και ισοτιμία στην κατανομή των μαθητών, καθώς και επίδειξη συλλογικού πνεύματος  από τα σχολεία και καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας μεταξύ των σχολείων, των διοικήσεων τους και των συλλόγων διδασκόντων και αποφυγή καλλιέργειας κλίματος ανταγωνισμού. Ζήτησε την άμεση παρέμβαση του Διευθυντή εκπαίδευσης που έχει και την τελική ευθύνη τήρηση της χωροταξικής και ισότιμης κατανομής των μαθητών. Στην ανακοίνωσή μας περιγράφουμε συγκεκριμένες προτάσεις και συνεχίζουμε να επιμένουμε η Διεύθυνση εκπαίδευσης να τις υλοποιήσει για τις περιοχές που επισημάναμε και αλλού, ώστε με συλλογικό τρόπο να υπάρξουν δεσμεύσεις για να τηρούνται ισότιμα κριτήρια κατανομής των μαθητών..

Με βάση τις πάγιες αυτές θέσεις της ΕΛΜΕ, το Δ.Σ. που εκφράστηκε και στο Δ.Σ. στις 8/6/2017 θεωρούμε ότι η απόφαση της επιτροπής παιδείας του Δήμου Μενεμένης – Αμπελοκήπων (Απόφαση στις 1/6/2017  με αρ. πρ. 08/2017)  για τη χωροταξική κατανομή έρχεται σε αντίθεση με τις θέσεις της ΕΛΜΕ και είναι απαράδεκτη. Η απόφαση της επιτροπής παιδείας «οι μαθητές του 4ο Γυμνασίου Αμπελοκήπων έχουν δικαίωμα μετεγγραφής στο Λύκειο που επιθυμούν, λόγω της χωροταξικής ιδιαιτερότητας του σχολείου» είναι πρωτοφανής! Δεν προβλέπεται σε καμία εκπαιδευτική διαδικασία, κατηγοριοποιεί τα σχολεία και ήδη έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα στα δύο από τα τρία Λύκεια του Δήμου με βάση τους μαθητές που γράφτηκαν και τελικά τις μετεγγραφές που ακολούθησαν. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά που οδήγησε η πρόσφατη απόφαση της επιτροπής παιδείας, αλλά και προηγούμενων χρόνων : 1ο ΓΕΛ Αμπελοκήπων Α΄ τάξη 70 μαθητές – 3 τμήματα, 2ο ΓΕΛ 65 μαθητές – 3 τμήματα, 3ο ΓΕΛ 85 μαθητές 4 τμήματα. Σύνολο μαθητών 1ο ΓΕΛ 173 μαθητές – 8 τμήματα,  2ο ΓΕΛ 184 μαθητές – 9 τμήματα,  3ο ΓΕΛ 225 μαθητές – 11 τμήματα. Εντελώς άλλη ήταν η κατάσταση το 2012 όταν ζητήθηκε από το 3ο ΓΕΛ η παρέμβαση της ΕΛΜΕ και υπήρξε ισοκατανομή για ορισμένα χρόνια.  Σύνολο μαθητών το 2012: 1ο ΓΕΛ 289 μαθητές – 11 τμήματα,  2ο ΓΕΛ 274 μαθητές – 11 τμήματα,  3ο ΓΕΛ 229 μαθητές – 10 τμήματα.

Το Δ.Σ. δεν ενημερώθηκε ποτέ από τον εκπρόσωπο της ΕΛΜΕ στην επιτροπή παιδείας του Δήμου Μενεμένης – Αμπελοκήπων, Βαϊτσίδη Χρήστο ότι συνυπέγραψε μια τέτοια απόφαση, αντί να υπερασπιστεί τις θέσεις της ΕΛΜΕ, όπως είναι στις υποχρεώσεις του και να καλέσει το Δ.Σ. με παρεμβάσεις του για να την αποτρέψει. Πολύ περισσότερο  όφειλε να κρατήσει μια τέτοια στάση γιατί οι παραβιάσεις της χωροταξικής κατανομής στα Λύκεια του Δήμου Μενεμένης–Αμπελοκήπων έγιναν και πέρσι και στο παρελθόν και έχουν συζητηθεί στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ (20/6/2012) και υπήρξαν και αποφάσεις άμεσης παρέμβασης.

Για μια ακόμη φορά δηλώνουμε ότι είμαστε αντίθετοι στις προνομιακές καταστάσεις και κατηγοριοποίηση σχολείων, με αποτέλεσμα άλλα να συρρικνώνονται και άλλα να διογκώνονται, στοιβάζοντας πολλούς μαθητές σε κάθε τμήμα. Όλα τα σχολεία είναι ισότιμα και δεν πρέπει να κατηγοριοποιούνται.

Ο αγώνας του εκπαιδευτικού κινήματος για 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια συνδέεται με την αρχή της ισότιμης αντιμετώπισης των σχολείων, της καλύτερης διεξαγωγής του μαθήματος αλλά και άσκησης του παιδαγωγικού μας ρόλου.

Η ύπαρξη σχολείων σε κάθε γειτονιά που εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, δεν μπορεί να απειλείται. Οι μετεγγραφές δε λύνουν προβλήματα, όταν γίνονται χωρίς κριτήρια. Αντίθετα, δημιουργούν νέα.

Categories: Ανακοινώσεις, ΔΑΚΕ, Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Οι Παρεμβάσεις στην Εκπαίδευση, διαφάνεια | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: