Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα σε τομείς, ειδικότητες, Ομάδες Προσανατολισμού και μαθήματα επιλογής στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

Ε΄ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

προξένου Κορομηλά 51

e.elme.thess@gmail.com

 

Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα σε τομείς, ειδικότητες,

Ομάδες Προσανατολισμού και μαθήματα επιλογής στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.

 

Τομείς και ειδικότητες στην Θεσσαλονίκη  που δεν έχουν εγκριθεί

Νομός Τομείς Ειδικότητες Σύνολο ολιγομελών που δεν εγκρίθηκαν Μαθητές

που φοιτούν

ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης 17  38 55             391
ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης  6  44   50              319
Σύνολο 23  82   106              710
  • 55 τομείς και ειδικότητες στην Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν εγκρίθηκαν με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε από τα σχολεία. Πέρσι δεν είχαν εγκριθεί στις 10/10/2017 (καταληκτική περίοδος έγκρισής τους) 10 τομείς και ειδικότητες.
  • Στην Ανατολική Θεσσαλονίκη δεν εγκρίθηκαν 50 τομείς και ειδικότητες (πέρσι δεν είχαν εγκριθεί 11). Το ίδιο δραματική είναι η κατάσταση και στους υπόλοιπους νομούς της χώρας και αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία από τους υπόλοιπους νομούς της Κ. Μακεδονίας. 109 (23 πέρσι) είναι τα ολιγομελή που δεν έχουν εγκριθεί στους νομούς Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής.

  • 710 (103 πέρσι) είναι οι μαθητές στα ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης που είναι σε καθεστώς ομηρίας και αβεβαιότητας αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο τους, ή θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν ειδικότητα, είτε να διακόψουν το σχολείο.
  • 42 είναι οι τομείς και οι ειδικότητες (24 Δυτικά και 18 Ανατολικά)  που έχουν συμπληρώσει το 80% του απαιτούμενου αριθμού μαθητών για έγκριση των ολιγομελών και παρά το ότι υπήρχε δέσμευση από το Υπουργείο ότι θα γίνουν αποδεκτά, δεν έχουν εγκριθεί.
  • 18 είναι οι ειδικότητες (10 Δυτικά και 8 Ανατολικά) που αντιστοιχούν στην Δ΄ τάξη στα εσπερινά ΕΠΑΛ και δεν έχουν εγκριθεί και διαμορφώνουν αρνητική κατάσταση για τη συνέχιση των σπουδών των εργαζόμενων μαθητών.
  • Κατά 13% είναι λιγότεροι οι μαθητές σε σχέση με πέρσι που γράφηκαν φέτος στην Α΄ τάξη στα δέκα ΕΠΑΛ που ανήκουν στη δύναμη της Ε΄ ΕΛΜΕ. 821 είναι οι μαθητές φέτος στην Α΄ τάξη, ενώ πέρσι ήταν 940.
  • Μόνο σε 2 σχολεία, από τα 8 που υπέβαλλαν αίτηση στη Δυτική Θεσσαλονίκη, εγκρίθηκε η δημιουργία επιπλέον τμήματος λόγω φοίτησης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ εγκρίθηκαν τα 4 από τα 7 ολιγομελή από τα Ειδικά σχολεία.
  • Η εγκύκλιος που ισχύει για την επιλογή της β΄ Ξένης γλώσσας των μαθητών (αντιστοίχιση τμημάτων β΄ Ξένης γλώσσας με τα γενικής παιδείας) οδηγεί στον εξοστρακισμό των Ξένων γλωσσών που διδάσκονται ως δεύτερη επιλογή στα δημοτικά και στη συνέχεια και στα Γυμνάσια.

Όχι στις αντιεκπαιδευτικές ρυθμίσεις του υπουργείου!

Τα στοιχεία αποτυπώνουν τη δραματική κατάσταση που επιφυλάσσει το υπουργείο παιδείας το Σεπτέμβριο στο δημόσιο σχολείο. Η μη έγκριση μαζικά των λεγόμενων ολιγομελών τμημάτων στα σχολεία, ο υποβιβασμός των Ξένων γλωσσών και ο περιορισμός των δικαιωμάτων των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν επιλογές  στα πλαίσια της μνημονιακής πολιτικής, των περιορισμών σε δαπάνες και εκπαιδευτικούς, καθώς και εναρμόνισης με τις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. Η πολιτική αυτή λειτουργεί σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών και των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

  • Για πολλούς μαθητές στα ΕΠΑΛ σημαίνει καθεστώς ομηρίας και αναζήτησης άλλης ειδικότητας, ή άλλου σχολείου, ακόμη και διακοπής της φοίτησής τους.
  • Στα Γυμνάσια θα αναγκαστούν να παρακολουθούν β΄ Ξένη γλώσσα που θα τους επιβάλλεται και τα τμήματα που φοιτούν μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, χωρίς ουσιαστική στήριξη, δεν θα λειτουργούν θετικά για όλους τους μαθητές.
  • Πολλοί εκπαιδευτικοί των τεχνικών ειδικοτήτων μετατρέπονται σε λάστιχο, οδηγούνται μεταξύ σχολείου και άλλων δομών της μη τυπικής εκπαίδευσης, των ΙΕΚ και της μαθητείας, της αναζήτησης και εποπτείας επιχειρήσεων για να συμπληρώσουν ωράριο κάτω από την απειλή της κινητικότητας, της μετάταξης και της ανεργίας.
  • Χιλιάδες είναι πλέον οι εκπαιδευτικοί των Ξένων γλωσσών που βρίσκονται σε εργασιακή περιπλάνηση για την κάλυψη ωραρίου, για τους περισσότερους σε δύο μέχρι και πέντε ή έξι σχολεία.
  • Η κατάσταση της ανασφάλειας και της περιπλάνησης θα επιδεινωθεί για όλους τους εκπαιδευτικούς από τις αλλαγές στο νέο Λύκειο όπου πολλά από τα μαθήματα θα είναι επιλογής.

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου

  • Να μην περικοπεί κανένα ολιγομελές τμήμα και να μείνουν ανοιχτά και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές. Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ, στα ΓΕΛ και τα Γυμνάσια.
  • 20 μαθητές/τμήμα, 15/ομάδες προσανατολισμού, 10/εργαστήρια.
  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες Γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα.
  • Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής.
  • Όχι στο «νέο Λύκειο» της κατεδάφισης των μορφωτικών και εργασιακών  δικαιωμάτων. Να μην προωθηθεί καμία αλλαγή μέσα στο καλοκαίρι για το σύστημα επιλογής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ.

Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν Σχολείο για όλους

Καλούμε όλους τους συναδέλφους να μη συναινέσουν στην πολιτική των περιορισμών και της λιτότητας που κατεδαφίζουν το δημόσιο σχολείο. Να ξεπεράσουμε το κλίμα αδράνειας και απραξίας όπου οδηγεί τον κλάδο η ηγεσία της ΟΛΜΕ που συναινεί με την αντιεκπαιδευτική πολιτική του υπουργείου. Αυτό αποδείχτηκε περίτρανα, για μια ακόμη φορά, στις δύο πρόσφατες συναντήσεις της ΟΛΜΕ με το υπουργείο. Η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, και ενώ η ηγεσία του υπουργείου δεν έκανε αποδεκτή ούτε μία από τις προτάσεις του κλάδου, αρνήθηκε να καταγγείλει τη στάση αυτή του υπουργείου. Αντίθετα, μετά από απαίτηση του υπουργείου, αποδέχτηκε οι εκπρόσωποι των ΕΛΜΕ να μην παραστούν  στη συνάντηση (19/7) με τον υφυπουργό παιδείας! Το Σεπτέμβρη να βρεθούμε στην πρώτη γραμμή του αγώνα από κοινού οι ΕΛΜΕ με σχέδιο ανυποχώρητου αγώνα και με συντονισμό των σωματείων μας.

για το ΔΣ

Η πρόεδρος                               Η γραμματέας

Πόπη Σαραϊδάρη                     Φρίντα Χατζηβαρίτη

Categories: Εκπαίδευση | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: