Παρεμβάσεις ΔΕ: πρόταση προς τις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ (Φλεβάρης 2019)

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Συσπειρώσεις Κινήσεις Δ.Ε.

Όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ

Οι Γενικές Συνελεύσεις των ΕΛΜΕ γίνονται σε μια κρίσιμη συγκυρία με τους αγώνες ενάντια στο προσοντολόγιο να δείχνουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει το εκπαιδευτικό κίνημα ενάντια στην αντιεκπαιδευτική και αντιλαϊκή πολιτική Κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ. Από την άλλη, η ηγεσία της ΟΛΜΕ ακολουθεί την πεπατημένη και εισηγείται πλαίσιο διεκδικήσεων και πρόγραμμα δράσης συγκάλυψης. Οι Γ.Σ. με τη συμμετοχή των συνάδελφων, την καταψήφιση της στάσης της ΟΛΜΕ και την υπερψήφιση αγωνιστικού προγράμματος μπορούν να συσπειρώσουν τον κλάδο με προοπτική τη νίκη!

 

Κυβέρνηση – ΕΕ – ΟΟΣΑ προωθούν αντιεκπαιδευτικά μέτρα

Το δημόσιο σχολείο και οι εκπαιδευτικοί συνεχίζουν να είναι αντιμέτωποι με μια σειρά αντιεκπαιδευτικά μέτρα.  Στην  αρχή δημοσιοποιούνται με εκθέσεις του ΟΟΣΑ για να αποκτούν το ανάλογο κύρος, μετά επιβάλλονται με τη «βούλα» της ΕΕ για να δημιουργούν το απαραίτητο δέος, στη συνέχεια προωθούνται από τη Κυβέρνηση με επικοινωνιακά τεχνάσματα τα οποία, όταν δεν επαρκούν, συνοδεύονται και με  καταστολή. Στη Β/θμια Εκπαίδευση  προωθούνται αυτή την περίοδο η ψήφιση νσχ. για την έξωση των μαθητών από το Λύκειο, η αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση  κατηγοριοποίησης σχολικών μονάδων και χειραγώγησης εκπαιδευτικών (με πρώτο βήμα τις επιμορφώσεις των στελεχών), το προσοντολόγιο της αλληλοσφαγής των αναπληρωτών και των αδιόριστων, η υποβάθμιση της ειδικής αγωγής με την μετατόπιση έργου και ευθυνών στους εκπαιδευτικούς που δεν τους αναλογούν. Και συνεχίζονται: η υποχρηματοδότηση μέσα από τις μνημονιακές δεσμεύσεις εφαρμογής της λιτότητας,  η παραπέρα υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της τεχνικής εκπαίδευσης μέσα από την προώθηση της μη τυπικής εκπαίδευσης (μαθητεία, ΙΕΚ, κ.ά.) και της «νέας Αρχής» για τα ΕΠΑΛ. Η μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση οδηγεί τους εκπαιδευτικούς στα δικηγορικά γραφεία για να δημιουργεί προσδοκίες επιστροφής απωλειών δώρων και αδειών.  Την ίδια στιγμή η αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης απενοχοποιεί τη Ν.Δ. ώστε χωρίς κανένα πρόσχημα να προτείνει ακόμη πιο αντιδραστικά μέτρα σε βάρος της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών (αξιολόγηση παντού, ιδιωτικοποίηση, μάνατζερ Διευθυντές, προσλήψεις με διαγωνισμούς κ.ά.).

Η αντεργατική – αντιλαϊκή πολιτική συνεχίζεται!

Η λεγόμενη «καθαρή έξοδος» από τα μνημόνια που προπαγανδίζει η κυβέρνηση είναι απλή μετονομασία του μνημονιακού πλαισίου. Ούτε τα τρία μνημόνια και οι πάνω από 700 εφαρμοστικοί νόμοι καταργούνται, ούτε οι συνέπειές τους αναιρούνται. Τα περίφημα προαπαιτούμενα προχωρούν στην υλοποίησή τους, όπως δείχνει η επιτάχυνση των ιδιωτικοποιήσεων και η εκχώρηση στο «υπερταμείο» πάνω από 10.000 ακινήτων για άμεσο ξεπούλημα. Προϋπόθεση λοιπόν της «καθαρής εξόδου» είναι να γίνουν καθεστώς τα πλήγματα της μνημονιακής οκταετίας. Συνεχίζονται επίσης το καθεστώς επιτροπείας και οι επισκέψεις της Τρόικας για αξιολόγηση της υλοποίησης των μέτρων και των αιματηρών υπερπλεονασμάτων και κυρίως της αποπληρωμής του χρέους για δεκαετίες (έως το 2060), καλύπτοντας το προσδόκιμο ζωής του συνόλου του πληθυσμού.

Η κυβέρνηση επιχειρεί με πυροτεχνήματα, όπως η αύξηση του κατώτατου μισθού, να διαφημίσει ότι παίρνει μέτρα κοινωνικού χαρακτήρα, «όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες». Αποφεύγει βέβαια να αναφέρει ότι ο κατώτατος μισθός των κυβερνητικών εξαγγελιών αφορά την δηλωμένη πλήρη απασχόληση, τη στιγμή που η ελαστική, μαύρη και απλήρωτη εργασία έχουν γίνει κοινωνική μάστιγα, ενώ με τη μείωση του αφορολόγητου εξανεμίζεται από του χρόνου η οποιαδήποτε αύξηση. Καθόλου δεδομένο δεν είναι ότι μια αύξηση στον κατώτατο μισθό θα συμπαρασύρει τις αποδοχές των εργαζομένων, αφού υπάρχουν μνημονιακά παγώματα μισθών και συντάξεων, συμβάσεις μηδενικής αύξησης, εργοδοτική αυθαιρεσία αντί εργατικής νομοθεσίας. Όπως επιβάλλει η δημοσιονομική πολιτική της ΕΕ ο κατώτατος μισθός θα ορίζεται με υπουργική απόφαση και όχι με συλλογική σύμβαση. Τα διάφορα μέτρα που εξαγγέλλει η κυβέρνηση, όπως το λεγόμενο «κοινωνικό μέρισμα», επιχειρούν να κάνουν βιώσιμη την ακραία φτώχεια, αλλά δε βγάζουν κανέναν από αυτή.

Η αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ συμπληρώνεται με τη βαθύτερη πρόσδεση στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ – ΕΕ και την πολεμική μηχανή του ΝΑΤΟ, με τη συμφωνία των Πρεσπών που προωθεί την ευρωνατοϊκή ολοκλήρωση στα δυτικά Βαλκανία και επιδιώκει να διασφαλίσει τα συμφέροντα του κεφαλαίου, πάνω στα συντρίμμια των δικαιωμάτων των δύο λαών. Την ίδια στιγμή οξύνεται ο ανταγωνισμός με την Τουρκία, αφού για τα κέρδη των πολυεθνικών ενέργειας, κυρίως των ΗΠΑ, στήθηκε ο άξονας με Ισραήλ-Κύπρο-Αίγυπτο για τους υδρογονάνθρακες των μεσογειακών ΑΟΖ. Στην πράξη αυτές οι στρατηγικές επιλογές θρέφουν τον εθνικισμό, την ξενοφοβία, το φασισμό. Αποθρασύνουν ακραίους εθνικιστικούς κύκλους που αξιοποιούν το κλίμα  πατριδοκαπηλίας και  επιδιώκουν να δηλητηριάσουν τα σχολεία με εθνικιστικές, ρατσιστικές και φασιστικές ιδέες ενώ στοχοποιούν καθηγητές και μαθητές που αντιτίθενται στα σχέδιά τους.

Η αντιεκπαιδευτική – αντιλαϊκή  πολιτική κι η καταστολή μπορεί να νικηθεί!

Ένα συγκλονιστικό δεκαήμερο έζησε ο κόσμος της εκπαίδευσης. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί διαδήλωσαν σε όλες τις πόλεις και διεκδίκησαν το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, μόνιμους μαζικούς διορισμούς αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Οι χιλιάδες αναπληρωτές που ήταν οι πρωταγωνιστές σε αυτόν τον μεγάλο αγώνα προχώρησαν μαζί με μόνιμους και φοιτητές σε κατάληψη της Πρυτανείας μετατρέποντάς την σε κέντρο του αγώνα κόντρα στην τυπική διαμαρτυρία για την «τιμή των όπλων.» και ανέδειξαν για το κίνημα τις δυνατότητές του όχι μόνο να διατυπώνει σχέδια αγώνων, αλλά και να τα υλοποιεί ανοίγοντας το δρόμο της νίκης. Η κυβέρνηση απέναντι στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς επέλεξε την αδιαλλαξία κατέφυγε για άλλη μια φορά στην καταστολή των κινητοποιήσεων, τραυματίζοντας διαδηλωτές και προσδοκώντας να μειωθούν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Κάτω από την κινηματική πίεση ψήφισε τη μείωση των μαθητών σε 22 στο νηπιαγωγείο και την Α΄ τάξη Δημοτικού από το σχ. έτος 2019 -2020 και ρύθμιση για 3,5 μήνες άδεια λοχείας στις αναπληρώτριες μητέρες.

Η ΟΛΜΕ στον αστερισμό της υποταγής και της ήττας!

Ο γραφειοκρατικός – κυβερνητικός – κομματικός συνδικαλισμός του «ευπρεπισμού» και της συναλλαγής, αλλά και των «εθιμοτυπικών διαμαρτυριών» που οδηγεί τον κλάδο στην αδράνεια και την ηττοπάθεια, δεν πάει άλλο! Οι δυνάμεις των ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ με δεδομένη τη συναίνεση της ΠΕΚ, όχι μόνο δεν στήριξαν το μεγαλειώδη αγώνα ενάντια στο προσοντολόγιο, αλλά εξελίχθηκαν σε πρωταγωνιστές υπονόμευσής του. Έπαιρναν αποφάσεις μέσω mail, αντί συνεδριάσεων του Δ.Σ. Απέρριψαν τις προτάσεις σύγκλισης Γ.Σ. εμμένοντας στη γραμμή των 3ωρων απεργιών, αντί της οργάνωσης αποφασιστικού αγώνα. Αρνήθηκαν να καταγγελθεί η κυβερνητική καταστολή και ο τραυματισμός διαδηλωτών. Δεν εξέδωσαν ούτε μία ανακοίνωση κατά του προσοντολόγιου δέσμιοι των αντεργατικών προτάσεων για διορισμούς που έχουν καταθέσει, τις οποίες αξιοποιεί και η Κυβέρνηση. Σήμερα, παρόλο που τα προηγούμενα χρόνια όλες οι εισηγήσεις τους απορρίφτηκαν,  προτείνουν και πάλι εισήγηση με υποβαθμισμένες και άπνοες διεκδικήσεις (παρόμοια εισήγηση προτείνει και η ΠΕΚ). Στα πλαίσια της συναίνεσης απέναντι στην κυβέρνηση που ακολουθούν, ανακαλύπτουν θετικά στην εκπαιδευτική πολιτική (επιμέρους θετικά βήματα, θετικό βήμα για παλιούς συνταξιούχους, θετικό βήμα με διορισμούς, οι αλλαγές στο Λύκειο ανοιχτή πρόκληση, περαιτέρω ενίσχυση ΤΕΕ, κ.ά.) και εγκαταλείπουν ψηφισμένα αιτήματα του κλάδου από Δ.Σ., Γ.Σ. και Συνέδρια (απόσυρση σχεδίου για νέο Λύκειο και του ν. 4547/2018 για δομές και ειδική αγωγή, αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση, κατάργηση των μνημονίων, ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ – ΟΟΣΑ, κ.ά.). Τα αιτήματα είναι υποβαθμισμένα και γενικόλογα (περί μισθολογικής ανισότητας των νεότερων συναδέλφων και ας έχουν οι μισθοί τους κατακρεουργηθεί, περί υποβάθμισης του μορφωτικού χαρακτήρα του Λυκείου και ας εξοστρακίζεται η γενική παιδεία από μια ολόκληρη τάξη, κ.ά.). Το πρόγραμμα δράσης είναι εναρμονισμένο στα γενικόλογα αιτήματα, η κινητοποίηση και η 24ωρη απεργία που προτείνουν με «ενδεικτικές ημερομηνίες», παραπέμπουν στις εν λευκώ εξουσιοδοτήσεις που στις προηγούμενες Γ.Σ. ο κλάδος έχει απορρίψει, ενώ δεν συγκεκριμενοποιούν το πότε θα γίνουν οι νέες Γ.Σ. και εξαρτούν την κλιμάκωσή των αγώνων από τη ΔΟΕ!

Το ΠΑΜΕ στη διάρκεια των κινητοποιήσεων για το προσοντολόγιο αρνήθηκε να συμπαραταχτεί με τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς στην κατειλημμένη Πρυτανεία, προτιμώντας ελεγχόμενες συναντήσεις σε ξενοδοχεία. Παρέμεινε δέσμιο της αναποτελεσματικής λογικής των διαμαρτυριών. Με την κριτική που ανέπτυξε στο πτυχίο και την προϋπηρεσία έσπερνε σύγχυση στον κόσμο του αγώνα. Δε ψήφισε στην ΟΛΜΕ (29/1/2019), όπως και η ΔΑΚΕ και τα  ΣΥΝΕΚ τη συνέχιση των κινητοποιήσεων, ενώ την ίδια περίοδο οργάνωνε κινητοποιήσεις με αποπροσανατολιστικές διεκδικήσεις, υποστήριξης κοινοβουλευτικών πρωτοβουλιών (αναθεώρηση του 103 άρθρου του Συντάγματος). Ο φόβος που επιδεικνύει απέναντι στη χρήση μορφών οργάνωσης από τα «κάτω» και δυναμικής αντιπαράθεσης με την εκάστοτε κυβέρνηση, υπονομεύει την ίδια την αποτελεσματικότητα των αγώνων. Στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ (12/2/2019) που συζήτησε την εισήγηση δεν κατέθεσε πρόταση διεκδικήσεων και αγωνιστικό πρόγραμμα!

Προωθούμε τις διεκδικήσεις μας και τα αιτήματα αιχμής

Για την κατάργηση του νόμου για το προσοντολόγιο, για μαζικούς μόνιμους διορισμούς όλων των αναπληρωτών με βάση αποκλειστικά το πτυχίο και όλη την προϋπηρεσία Καμιά απόλυση αναπληρωτή! Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και απόδοση των αναδρομικών. Πίσω όλα τα «κλεμμένα». Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου και όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς χωρίς όριο ηλικίας. Όχι στις περικοπές στους νέους συνταξιούχους μετά το 2016.  Όχι στο νέο Λύκειο. Όχι στην αξιολόγησηαυτοαξιολόγηση  και στις τριμελείς επιτροπές ειδικής αγωγής στα σχολεία. Σταματάμε τις επιμορφώσεις των αξιολογητών. Οργανώνουμε απεργία – αποχή.  Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013, 20 μαθητές στο τμήμα – 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού -10 στα εργαστήρια. Όλα τα προσφυγόπουλα στα σχολεία. Υποστηρικτικές, ενισχυτικές δομές για όλους τους μαθητές χωρίς διακρίσεις.

Πρόγραμμα δράσης

Προτείνουμε προς τις Γ.Σ. των ΕΛΜΕ να πάρουν αποφάσεις ανυποχώρητου αγώνα για να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα αιχμής του κλάδου που θα φτάσει μέχρι το τέλος της χρονιάς και τις πανελλαδικές εξετάσεις.

  • 48ωρη απεργία στις 14 και 15 Μαρτίου με συγκεντρώσεις την 1η μέρα στις πόλεις και τη 2η μέρα στην Αθήνα. Τα έξοδα μετακίνησης των συναδέλφων να καλυφθούν από την  ΟΛΜΕ. Νέες Γ.Σ. αποφασιστικής κλιμάκωσης του αγώνα  και Γ. Σ. προέδρων στις 30/3.
  • Χωρίς αναμονή στις δικαστικές προσφυγές και με αιχμή τα οικονομικά αιτήματά μας και ιδιαίτερα για τον 13ο, 14ο μισθό, καθώς και τα αναδρομικά, οι ΕΛΜΕ, Σύλλογοι Π.Ε., ΟΛΜΕ και ΔΟΕ την Παρασκευή 1/3 προχωρούν σε όλες τις πόλεις σε μεγάλες συγκεντρώσεις Για την Αττική στα Προπύλαια στις 1.00 μ.μ. Απαντάνε με συνέντευξη τύπου στις συκοφαντικές επιθέσεις που έγιναν κατά των δημοσίων υπαλλήλων.
  • Συνεχίζουμε τον αγώνα με στόχο την κατάργηση του νόμου – έκτρωμα για το σύστημα πρόσληψης –ΚΑΜΙΑ ΑΠΟΛΥΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ – μόνιμους μαζικούς διορισμούς ΟΛΩΝ των αναπληρωτών. Συγκροτούμε σε όλες τις ΕΛΜΕ επιτροπές αναπληρωτών.
  • Με απεργία – αποχή ως μορφή πάλης, συντονισμό, δράσεις και εκδηλώσεις των ΕΛΜΕ και Συλλόγων Π.Ε. σταματάμε την αυτοαξιολόγηση και την προετοιμασία των στελεχών εκπαίδευσης μέσω των επιμορφώσεων.
  • Όχι στην υποβάθμιση της ειδικής αγωγής, δεν συγκροτούμε τις τριμελείς επιτροπές και τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης. Οργανώνουμε τώρα παραστάσεις σε όλα τα ΚΕΣΥ για να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις των Συλλόγων για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ να οργανώσουν κινητοποιήσεις και δράσεις ενάντια στο Νέο Λύκειο μέσα από συναντήσεις συντονισμού με Συλλόγους Γονέων, Φοιτητικούς Συλλόγους και μαθητές.
  • Συνεχίζουμε τις διεκδικήσεις των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας με κινητοποιήσεις κατά ΕΛΜΕ στις Διευθύνσεις, στη Θεσσαλονίκη στο ΥΜΑΘ την Τρίτη 19/2,30 μ.μ. και πανελλαδική στην Αθήνα την Δευτέρα 4/3 στα Υπουργεία Παιδείας και Οικονομικών με κάλυψη των εξόδων μετακίνησης από την ΟΛΜΕ.  
  • Στηρίζουμε τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας οργανώνουμε συναντήσεις των ΕΛΜΕ με όλους τους συλλόγους των ΣΔΕ και διαμαρτυρίες από κοινού με τους συναδέλφους στις Διευθύνσεις από ΕΛΜΕ (προτείνουμε την Τρίτη 5/3) και στο Υπουργείο από την ΟΛΜΕ.
  • Συμμετέχουμε μαζικά στις κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις, στις 8 Μάρτη, Παγκόσμια ημέρα της γυναίκας, ενάντια στην καταπίεση και την εκμετάλλευση των γυναικών, διεκδικώντας τα σύγχρονα αιτήματα της εργαζόμενης γυναίκας και εκπαιδευτικού. Συμμετέχουμε τις 1.30 μμ στη συγκέντρωση στην πλατεία Κλαυθμώνος και στις απογευματινές συγκεντρώσεις.
  • Συμμετέχουμε μαζικά στις αντιρατσιστικές, αντιφασιστικές κινητοποιήσεις που οργανώνονται σε όλες τις πόλεις στις 16 Μάρτη.

Προωθούμε τον αγωνιστικό συντονισμό Συλλόγων Π.Ε. και ΕΛΜΕ για να συσπειρώσουμε μαζικά τους εκπαιδευτικούς σε ενιαίους αγώνες. Οργανώνουμε το πανεκπαιδευτικό μέτωπο μέσα από πανελλαδικά κέντρα αγώνα με τους φοιτητικούς συλλόγους, τους γονείς και άλλους εργασιακούς χώρους. Παίρνουμε την υπόθεση του αγώνα στα χέρια μας.

Categories: Οι Παρεμβάσεις στην Εκπαίδευση | Ετικέτες: ,,,,,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Δημιουργήστε ένα δωρεάν ιστότοπο ή ιστολόγιο στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: