Αγωνιστική Παρέμβαση –  Συνεργαζόμενοι Ε’ ΕΛΜΕ Θεσ.: Διακήρυξη εκλογών για το 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ

Αγωνιστική Παρέμβαση –  Συνεργαζόμενοι

Διακήρυξη για το συνέδριο της ΟΛΜΕ

Δεν πάει άλλο! Να πάμε αλλιώς!

Αποκαθήλωση των εκπροσώπων του κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ)

Οι εκπαιδευτικοί στο προσκήνιο, πρωταγωνιστές στα σωματεία!

Οι αγώνες θα κρίνουν το μέλλον του σχολείου και της εργασίας μας!

Ενισχύουμε τις Αγωνιστκές Παρεμβάσεις τη δύναμη των αγώνων! Αλλάζουμε ριζικά τους συσχετισμούς!

Οι εκλογές για το συνέδριο της ΟΛΜΕ διεξάγονται σε μια περίοδο που εντείνεται η εποπτεία της χώρας από την ΕΕ, η αντιλαϊκή και αντιεκπαιδευτική πολιτική συνεχίζονται και η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ οδηγεί τον κλάδο στην απραξία και την αδράνεια.

Κυβέρνηση – ΕΕ – ΔΝΤ στο δρόμο της κοινωνικής καταστροφής!

Τα υποτιθέμενα αφηγήματα περί του τέλους της εποπτείας από ΕΕ και ΔΝΤ και της εξόδου από τα μνημόνια  διαψεύδονται πανηγυρικά. Είναι χαρακτηριστική η στάση της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που συμμορφώθηκε πριν το Πάσχα με μία από τις απαιτήσεις των δανειστών και σε σύμπλευση με τους τραπεζίτες ψήφισε στη βουλή μέτρα μαζικής επέκτασης των πλειστηριασμών της λαϊκής κατοικίας που θα μεγαλώσουν τη φτώχεια και την εξαθλίωση. Τα μέτρα ψήφισε και η Ν.Δ. επιβεβαιώνοντας ότι όποια κυβέρνηση και αν προκύψει από τις εκλογές, είναι δεδομένη η υποτέλεια στην Ευρωπαϊκή Ένωση κι η συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής. Οι δανειστές απαιτούν την εφαρμογή των λεγόμενων προαπαιτούμενων (πλειστηριασμοί, ιδιωτικοποιήσεις, μείωση αφορολόγητου, τήρηση των δημοσιονομικών στόχων με λιτότητα σε μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες, κ.ά.).

 

Το δημόσιο σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές στο στόχαστρο

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί να εναρμονίσει και την εκπαίδευση με τις γενικότερες αντιδραστικές αλλαγές που προωθεί και ψηφίζει νόμους τομές για την εκπαίδευση που θα αλλάξουν το τοπίο. Με τον ακρωτηριασμό ολόκληρης τάξης του Λυκείου από μαθήματα γενικής παιδείας και μετατροπή του σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Με την υπονόμευση και ιδιωτικοποίηση των ΕΠΑΛ. Με το Προσοντολόγιο – λαιμητόμο αξιολόγησης και υπόσχεση διορισμών με τακτική «διαίρει και βασίλευε» για τους αναπληρωτές. Με την προώθηση της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Με τη μισθολογική καθήλωση των εκπαιδευτικών. Με την άρνηση να αποδεχτούν τα δίκαια αιτήματα του κλάδου για τους συναδέλφους της πρώην διαθεσιμότητας. Συνολικά τα αντιεκπαιδευτικά  μέτρα διαμορφώνουν μια νέα  κατάσταση στην εκπαίδευση με ένα σχολείο όπου θα φοιτούν λιγότεροι μαθητές και θα έχει λιγότερους εκπαιδευτικούς. Ηκυβέρνηση υλοποιεί τις αντιεκπαιδευτικές κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και της ΕΕ.

 

Η πλειοψηφία του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δεν είναι ανίκανη, είναι δέσμια των μνημονιακών κομμάτων

Σπέρνει συνειδητά την αδράνεια, την απογοήτευση και την παθητικότητα στον κλάδο γιατί έχει ευθυγραμμιστεί πια ανοιχτά με την ταχτική της συναίνεσης απέναντι στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δίνοντας έτσι συγχωροχάρτι στη σημερινή και στις προηγούμενες μνημονιακές κυβερνήσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ.    

Συγκεκριμένα, την τελευταία διετία η πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ):

  • Άφησε ακάλυπτο τον κλάδο και αρνήθηκε προτάσεις εναντίωσης και συνδικαλιστικής κάλυψης των συναδέλφων στη θεματική βδομάδα, στη συγκρότηση ομάδων ειδικής αγωγής, στο πρόγραμμα «μια νέα αρχή στα ΕΠΑΛ», κ.ά.
  • Δεν συμπεριέλαβε στις ανακοινώσεις της ούτε έναν από τους πολιτικούς στόχους του κλάδου που ψηφίστηκαν σε προηγούμενα συνέδρια της ΟΛΜΕ (κατάργηση των μνημονίων, ανατροπή της πολιτικής Κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ, κ.ά.).
  • Αρνήθηκε να οργανώσει πανελλαδικές κινητοποιήσεις για τα καθημερινά προβλήματα σχολείων και εκπαιδευτικών και τα παρέπεμπε στις ΕΛΜΕ.
  • Υπονόμευσε τον μεγάλο αγώνα ενάντια το προσοντολόγιο έκτρωμα: δεν συγκάλεσε Γ.Σ., δε δέχθηκε να καταγγελθεί η κυβερνητική καταστολή, δεν εξέδωσε ούτε μία ανακοίνωση κατά του προσοντολογίου
  • Δεν οργάνωσε τον κλάδο, αλλά ούτε ενημέρωσε την κοινωνία για τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που επιφέρει το υπό ψήφιση νσχ για το Λύκειο. Δεν αντιπαρατέθηκε με τα πορίσματα Λιάκου, Γαβρόγλου και ΙΕΠ, προάγγελο των σημερινών αλλαγών.
  • Συγκάλεσε οκτώ Γ.Σ. με Γ.Σ. προέδρων (Οκτώβριος, Δεκέμβριος 2017, Φεβρουάριος, Απρίλιος, Οκτώβριος, Δεκέμβριος 2018 και Φεβρουάριος, Μάρτιος 2019. Στις εισηγήσεις της απουσίαζε οποιασδήποτε κριτική στην κυβέρνηση, διαπίστωνε θετικά μέτρα, ζητούσε εν λευκώ εξουσιοδοτήσεις για 24ωρες απεργίες εν αναμονή κήρυξής τους από ΑΔΕΔΥ. Σχεδόν όλες καταψηφίστηκαν από τον κλάδο.
  • Επέλεξαν πρωτοφανείς αντιδημοκρατικές διαδικασίες και υπονόμευσαν τις Γ.Σ. των προέδρων που είναι το κυρίαρχο όργανο αποφάσεων του κλάδου (δεν αναγνώρισαν αποφάσεις για κήρυξη απεργίας – αποχής κατά αξιολόγησης, αρνήθηκαν να βάλλουν σε ψηφοφορία προτάσεις Γ.Σ. ΕΛΜΕ, κ.ά.).

Η ΟΛΜΕ στον κλοιό του κυβερνητικού και κομματικού συνδικαλισμού!

  • Για τη στάση της ΟΛΜΕ η ευθύνη βρίσκεται στις κυβερνητικές παρατάξεις ΣΥΝΕΚ, ΔΑΚΕ και ΠΕΚ (πρώην ΠΑΣΚ). Οι δυνάμεις αυτές, αφού συναινούν απόλυτα στην αντιεκπαιδευτική πολιτική που εφαρμόζεται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, ολοκληρώνουν το ρόλο τους ως δεκανίκι στην κυβερνητική πολιτική γιατί υπηρετούν κομματικές προτεραιότητες για να περάσουν οι επιλογές κεφαλαίου, ΕΕ, ΟΟΣΑ που θα τις διαχειριστεί όποια κυβέρνηση προκύψει μετεκλογικά, είτε με κέντρο το ΣΥΡΙΖΑ, είτε τη ΝΔ και πάντα πασπαρτού το ΠΑΣΟΚ. Αυτή την κεντρική πολιτική επιλογή υπηρετεί και ο εναγκαλισμός τους στην ΟΛΜΕ, γι αυτό δεν αποτελεί εμπόδιο για τα ΣΥΝΕΚ η ακροδεξιά έκφραση και πρακτική της ηγεσίας της ΔΑΚΕ, όπως και αντίστοιχα για τη ΔΑΚΕ η απόλυτη ταύτιση των ΣΥΝΕΚ με την κυβέρνηση.
  • Το ΠΑΜΕ συνέβαλε στην ενίσχυση του κλίματος αποσυσπείρωσης και αδράνειας των εκπαιδευτικών αφού δεν καταθέτει πρόταση αγώνα, αλλά εθιμοτυπικών διαμαρτυριών. Δεν υπερασπίζεται το πτυχίο και την προϋπηρεσία και σπέρνει σύγχιση στον κλάδο. Έχει αναγάγει τις Παρεμβάσεις και τους εκπροσώπους τους σε αποκλειστικό εχθρό τους, αντί της αντιπαράθεσης με τις δυνάμεις του κυβερνητικού συνδικαλισμού.

Όλα αυτά που συμβαίνουν στην ΟΛΜΕ έδειξαν ότι το μοντέλο συνδικαλιστικής οργάνωσης που κυριαρχείται από την γραφειοκρατία, τον κυβερνητικό και κομματικό συνδικαλισμό και τους ισόβιους εκπροσώπους των παρατάξεων τείνει να καταργήσει κάθε έννοια αυτοτέλειας της Ομοσπονδίας και να τη μετατρέψει σε οργάνωση τύπου ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ.  Η σημερινή ηγεσία της ΟΛΜΕ δεν μπορεί να εμπνεύσει εμπιστοσύνη στον κλάδο, η ανατροπή της είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να βγούμε από το τέλμα και αυτό πρέπει να κριθεί και στις εκλογικές διαδικασίες του 19ου Συνεδρίου.

 

Προτάσεις – αιτήματα

Όχι στο νέο Λύκειο – απόσυρση του αντιεκπαιδευτικού νσχ. Κατάργηση του νόμου για το προσοντολόγιο – μαζικοί μόνιμοι διορισμοί με βάση την προϋπηρεσία και το πτυχίο – καμιά απόλυση αναπληρωτή! Αυξήσεις στους μισθούς και τις συντάξεις. Κανείς κάτω από 1.000 ευρώ καθαρά! Επαναφορά του 13ου-14ου μισθού και απόδοση των αναδρομικών. Ικανοποίηση των αιτημάτων των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας. Όχι στην αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση. 20 μαθητές στο τμήμα – 15 στις Ομάδες Προσανατολισμού -10 στα εργαστήρια. Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα. Όχι στην υπονόμευση και υποβάθμιση των ΕΠΑΛ. Κατάργηση του ν. Κατρούγκαλου. Όχι στις περικοπές στους νέους συνταξιούχους μετά το 2016. Σύνταξη με 30 χρόνια δουλειάς. Όλα τα προσφυγόπουλα στην πρωινή ζώνη στα σχολεία. Ενιαίο 12χρονο δωρεάν και δημόσιο σχολείο για όλους. Σταθερό μέτωπο αγώνα ενάντια στο φασισμό, τον πόλεμο και τον ιμπεραλισμό ΕΕ, ΗΠΑ και ΝΑΤΟ.

 

Στηρίζουμε – ψηφίζουμε  Αγωνιστική Παρέμβαση – Αλληλεγγύη – Συνεργαζόμενοι

Ενισχύουμε την αυτοτέλεια των σωματείων μας και την ανάπτυξη των αγώνων

Ως σχήμα όλο το προηγούμενο διάστημα επιμείναμε ο κλάδος χωρίς αναμονή να χαράξει αγωνιστική πορεία με βάση τις αποφάσεις των συνεδρίων και των Γ.Σ., να συνεχίσει να έχει στον προσανατολισμό του την προβολή του «άλλου δρόμου» για την κοινωνία και την εκπαίδευση. Συμβάλαμε με ιδέες, προτάσεις και συμμετοχή στην οργάνωση κινητοποιήσεων με συντονισμό των ΕΛΜΕ για τα μεγάλα και καθημερινά προβλήματα του κλάδου. Αγωνιστήκαμε για την έγκριση όλων των «ολιγομελών», ενάντια στις αυθαιρεσίες των διοικήσεων, για τα δικαιώματα των αναπληρωτών, για τις διεκδικήσεις των συναδέλφων της πρώην διαθεσιμότητας, ενάντια στην αξιολόγηση και στο προσοντολόγιο – έκτρωμα. Υπερασπιστήκαμε το σχολείο και τους μαθητές μας από την εισβολή ακροδεξιών, ρατσιστικών και φασιστικών ομάδων και απόψεων.

Μπροστά στο 19ο συνέδριο της ΟΛΜΕ διεκδικούμε αύξηση των δυνάμεών μας για να συμβάλλουμε στο σταμάτημα της αδράνειας που έχει επιβληθεί στην ΟΛΜΕ μέσα από μια νέα επανεκκίνηση του εκπαιδευτικού κινήματος με την ενίσχυση της δράσης των ΕΛΜΕ ως  πρωτοβάθμιων σωματείων, τη μαζικοποίηση των αυθεντικών διαδικασιών βάσης και των Γενικών Συνελεύσεων και την προώθηση του συντονισμού των ΕΛΜΕ. Για να μην περάσουν τα βάρβαρα μέτρα για το Λύκειο, για να προωθήσουμε τις διεκδικήσεις του κλάδου.

Categories: Οι Παρεμβάσεις στην Εκπαίδευση | Ετικέτες: ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: