Παρεμβάσεις Θεσ/νίκης: Δραματικό τοπίο για μαθητές-εκπαιδευτικούς! Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα σε τομείς, ειδικότητες ΕΠΑΛ και Ομάδες Προσανατολισμού ΓΕΛ

Αγωνιστικές Παρεμβάσεις Θεσσαλονίκης

Δραματικό το τοπίο στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ για μαθητές και εκπαιδευτικούς!

Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα σε τομείς, ειδικότητες στα ΕΠΑΛ και Ομάδες Προσανατολισμού στα ΓΕΛ

  •  Στοιχεία ολιγομελών σε τομείς και ειδικότητες στις ΔΔΕ Θεσσαλονίκης από όλα τα ΕΠΑΛ
Διευθύνσεις

Νομό

Θεσσαλονίκης

Ολιγομελή με

πρόταση έγκρισης

από τα ΕΠΑΛ

 

Ολιγομελή που εγκρίθηκαν

από ΠΔΕ

Σύνολο ολιγομελών

που δεν έχουν

εγκριθεί

Εάν δεν εγκριθούν

τα

ολιγομελή

  Τομείς Ειδικ/τητες Τομείς

 

Ειδικ/τητες Τομείς

Ειδικ/τητες

Μαθητές

σε ομηρία

ΔΔΕ Δ.Θεσ/νίκης 17 38 1 6 48 248
ΔΔΕ Α.Θεσ/νίκης 7 50   6 51 363
Σύνολο 24 88 1 12 99 711

 

  • Στοιχεία ολιγομελών Ομάδων Προσανατολισμού Β΄ και Γ΄ τάξης ΓΕΛ των ΔΔΕ Θεσσαλονίκης
Δυτική Θεσσαλονίκη : 107 Ομάδες Προσανατολισμού δεν έχουν εγκριθεί.

Επιλέχτηκαν από 815 μαθητές.

Ανατολική Θεσσαλονίκη :  121 Ομάδες Προσανατολισμού δεν έχουν εγκριθεί.

Τα παραπάνω στοιχεία για τα «ολιγομελή» τμήματα αποτυπώνουν τη δραματική κατάσταση που επιφυλάσσει από το Σεπτέμβριο και η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για χιλιάδες μαθητές που φοιτούν στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ σε όλη τη χώρα και για εκατοντάδες εκπαιδευτικούς που εργάζονται στα σχολεία, αν δεν γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή και να συνεχιστούν οι εγγραφές και οι μετεγγραφές και το Σεπτέμβριο για όλους τους τομείς, τις ειδικότητες και τις Ομάδες Προσανατολισμού.

  • Τα 99 φτάνουν τα ολιγομελή σε τομείς και ειδικότητες που δεν έχουν ακόμη εγκριθεί στην Θεσσαλονίκη, όπως αποτυπώνεται με στοιχεία από τα σχολεία. Με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή εγκρίθηκαν μόνο 1 τομέας και 12 ειδικότητες από τα 112 που είχαν προταθεί προς έγκριση από τα ΕΠΑΛ., παρόλο που στη συνάντηση του με τις ΕΛΜΕ-Θ για το συγκεκριμένο θέμα  είχε δηλώσει  τη θετική του στάση στα αιτήματα μας.
  • 711 μαθητές από όλα τα ΕΠΑΛ της Θεσσαλονίκης θα βρεθούν σε καθεστώς ομηρίας και αβεβαιότητας, αν θα συνεχίσουν να φοιτούν στο σχολείο τους και να παρακολουθούν την ειδικότητα που επέλεξαν, ή θα αναγκαστούν είτε να αλλάξουν ειδικότητα, είτε να διακόψουν το σχολείο.
  • 26 είναι οι ειδικότητες που αντιστοιχούν στην Δ΄ τάξη στα εσπερινά ΕΠΑΛ που δεν έχουν εγκριθεί. Η μη έγκρισή τους διαμορφώνει αρνητική κατάσταση για τη συνέχιση των σπουδών σε εργαζόμενους μαθητές  που φοιτούν στην τελευταία τάξη.
  • Την ίδια και χειρότερη κατάσταση από αυτήν των ΕΠΑΛ αποτυπώνουν τα στοιχεία για τις ομάδες προσανατολισμού από τα ΓΕΛ της Δυτ. Θεσσαλονίκης. Σε 30  ΓΕΛ από τα 47 συνολικά δεν έχουν εγκριθεί από μία μέχρι και έξι Ομάδες Προσανατολισμού.  Συνολικά 107 Ομάδες Προσανατολισμού που έχουν επιλεγεί από 815 μαθητές αναμένουν την έγκρισή τους. Πέρσι αυτήν την περίοδο ήταν μόνο 33 ολιγομελή που στη συνέχεια εγκρίθηκαν όλα. Ίδια παρουσιάζεται η κατάσταση στα ΓΕΛ Ανατ. Θεσσαλονίκης όπου δεν έχουν εγκριθεί 121 Ο. Π.

Η αντιεκπαιδευτική πολιτική συνεχίζεται και ενισχύεται

Το μαρτύριο της σταγόνας, πρακτική της προηγούμενης διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, θα ξαναζήσουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς ως συνέπεια αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων. Τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα, όπως παραπλανητικά ονομάζουν τα τμήματα που δε συγκεντρώνουν τα ασφυκτικά και αντιπαιδαγωγικά όρια αριθμού μαθητών που το υπουργείο έχει ορίσει, ολοένα αυξάνονται.

Και η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιεί  την εφαρμογή της Υ.Α. για τις εγγραφές για να εξασφαλίσει την ελεγχόμενη κεντρικά μείωση του αριθμού των τμημάτων των σχολείων, την αύξηση του αριθμού των μαθητών σε κάθε τμήμα, την επιπλέον εξοικονόμηση προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση. Στην πρόσφατη συνάντηση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ με το Υπουργείο Παιδείας η ηγεσία του δεν πήρε θέση στο βασικό αίτημα σχετικά με τα «ολιγομελή» για την κατάργηση όλων των ρυθμίσεων που καθορίζουν τον κατώτατο αριθμό των μαθητών στα τμήματα, ενώ η υφυπουργός είπε ότι θα εξετάζουν κατά περίπτωση τη λειτουργία των ολιγομελών, δηλαδή θα ακολουθήσουν την πεπατημένη της προηγούμενης ηγεσίας.

Μια νέα διάσταση έρχεται να δώσει η κυβέρνηση της Ν.Δ. στην εκπαιδευτική οπισθοδρόμηση παίρνοντας τη σκυτάλη από τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με μια σειρά αντιδραστικά μέτρα (αυτονομία της σχολικής μονάδας, Διευθυντές ενισχυμένων αρμοδιοτήτων,  αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση χειραγώγηση, νέες εξετάσεις και ταξικές ανισότητες, ιδιωτικά ΑΕΙ, κ.ά.)   που περιγράφονται στο πρόγραμμά της και προαναγγέλλονται από το Υπουργείο Παιδείας. Το σχολείο της αγοράς είναι εδώ και συνεχίζει να προωθείται, για να εναρμονίζεται και η παιδεία με την γενικότερη αντιλαϊκή πολιτική κυβερνήσεων – ΕΕ – ΔΝΤ.  Την ίδια στιγμή, με την κατάργηση του ασύλου στα πανεπιστήμια που ετοιμάζεται να ψηφίσει, επιδιώκει στα πλαίσια του δόγματος «νόμος και  τάξη» να παγώσει τις αντιδράσεις του κινήματος.

Να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα του κλάδου για το δημόσιο σχολείο.

  • Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ και στα ΓΕΛ.
  • Να μην κλείσει κανένα τμήμα ειδικοτήτων και τομέων στα ΕΠΑΛ και να μείνουν ανοιχτά για εγγραφές και το Σεπτέμβριο για να μπορούν να τα επιλέγουν οι μαθητές
  • Να μην περικοπεί κανένα τμήμα γενικής ή ομάδας προσανατολισμού σε ΓΕΛ και Γυμνάσια.
  • Κατάργηση της Υπουργικής Απόφασης που καθορίζει τον κατώτατο αριθμό μαθητών για την λειτουργία των τμημάτων.
  • 20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.
  • Να κατοχυρωθεί η ελεύθερη επιλογή των μαθητών στις Ξένες γλώσσες. Να επανέλθει η παράλληλη διδασκαλία, όπως ίσχυε παλιότερα σε κάθε τμήμα.
  • Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.
  • Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί τώρα που να καλύπτουν όλες τις ανάγκες με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία.
  • Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών πριν ανοίξουν τα σχολεία και σε μία φάση.
  • Να γίνουν άμεσα οι αποσπάσεις και να καλύψουν όλα τα κενά με βάση τις αιτήσεις των συναδέλφων.
  • Πλήρη εργασιακά δικαιώματα στους αναπληρωτές. Ίσα δικαιώματα στους αναπληρωτές με τους μόνιμους.
  • Να λειτουργήσει με το ξεκίνημα της χρονιάς η Πρόσθετη και η Ενισχυτική διδασκαλία και σε όλα τα σχολεία.
  • Όχι στην αυτοαξιολόγηση – αξιολόγηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Απεργία – αποχή από κάθε διαδικασία της.
  • Όχι στο Λύκειο των εξεταστικών φραγμών και τα ΕΠΑΛ της υποβαθμισμένης εκπαίδευσης.
  • Ουσιαστική ένταξη όλων των προσφυγόπουλων στην πρωινή ζώνη στα σχολεία με τη λειτουργία τμημάτων υποδοχής όπου φοιτούν προσφυγόπουλα και παιδιά μεταναστών.
  • Παλεύουμε για Δημόσιο, Δωρεάν, Ενιαίο και Δημοκρατικό δωδεκάχρονο Σχολείο για όλους τους μαθητές και όλους τους εκπαιδευτικούς.

Οι αγώνες του κλάδου θα δώσουν τη λύση!

Απαιτούμε από το υπουργείο να κάνει αποδεκτές τις προτάσεις του κλάδου για τα ολιγομελή, τις εγγραφές και μετεγγραφές των μαθητών, όπως προτείνουν τα σχολεία.

Ως Παρεμβάσεις δηλώνουμε ότι θα συμβάλλουμε στην ανάπτυξη κινητοποιήσεων με συντονισμό των ΕΛΜΕ, των σχολείων και των συναδέλφων για να πετύχουμε να υλοποιηθούν οι διεκδικήσεις του κλάδου.  Το δρόμο αυτό ακολουθήσαμε πέρσι την αντίστοιχη περίοδο και πετύχαμε να εγκριθούν πολλοί τομείς και ειδικότητες σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Θα τον συνεχίσουμε!

Καλούμε την ΟΛΜΕ να οργανώσει την ενιαία απάντηση του κλάδου με συγκεκριμένες πανελλαδικές κινητοποιήσεις  για όλα τα ολιγομελή σε όλα τα σχολεία και όλες τις ΕΛΜΕ.

Categories: Οι Παρεμβάσεις στην Εκπαίδευση | Ετικέτες: ,,,,,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: