Γ’ ΕΛΜΕ Θεσ/νίκης: Η κατάπτυστη τροπολογία για ζωντανή και εξ αποστάσεως αναμετάδοση μαθήματος δε θα περάσει!

CE93CE95CE9BCE9CCE95
Γ΄ΕΛΜΕ  ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ                                                      Θεσσαλονίκη 10/5/2020
Πρ. Κορομηλά 51 τηλ. 6978300483                                 
e-mail: gelmeth3@gmail.com
http://3elmethess.blogspot.gr/ 
fb  : Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΖΩΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΡΙΑΛΙΤΙ!

Η ΚΑΤΑΠΤΥΣΤΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΚΑΙ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ  ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Τετάρτη 13/5, Άγ. Βενιζέλου, 1.00 μμ πανεκπαιδευτική συγκέντρωση ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ

Η αιφνιδιαστική κατάθεση και ψήφιση της πρωτοφανούς τροπολογίας του ΥΠΑΙΘ για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση και την καταγραφή – αναμετάδοση της διδασκαλίας μέσα από τις τάξεις (livestreaming) αποτελεί μια βαθιά αντιπαιδαγωγική – αντισυνταγματική – αντιδημοκρατική τομή στο πλαίσιο της αντιεκπαιδευτικής- αντιδραστικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ.

Αποτελεί συνέχεια των επιλογών και των χειρισμών της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αλλά και των κατευθύνσεων που προωθούνται για το σχολείο με το -υπό ψήφιση -αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο. Στοχεύσεις του, όπως η πειθάρχηση, ο πανοπτικός έλεγχος, η τυποποίηση, η μετρισιμότητα του μαθήματος, η  αξιολόγηση εξυπηρετούνται και  με τη συγκεκριμένη τροπολογία που  ψηφίστηκε άρον άρον,με σκοπό να διαμορφώσουν τα δεδομένα και το κατάλληλο έδαφος για την εφαρμογή των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που σχεδιάζει.

Με την τροπολογία η κυβέρνηση της ΝΔ:

  • Θεσπίζει τη σύγχρονη εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» σε όλες τις βαθμίδες ως κανονική εκπαίδευση!

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 1 αναφέρεται «Είναι δυνατή η, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση με χρήση μέσων τεχνολογίας σε μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που δεν δύναται να παρακολουθήσουν δια ζώσης την εκπαιδευτική διαδικασία είτε λόγω καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός». Έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από την κυβέρνηση οτιδήποτε τη βολεύει κάθε φορά (από την έλλειψη προσωπικού ως τις καταλήψεις και πολλά άλλα) για να αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία με την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» .Φαίνεται πως  η δια ζώσης εκπαίδευση αρχίζει να καθίσταται δευτερεύουσα και να παίρνει τη θέση της η εξ αποστάσεως, που όπως έχουμε τονίσει από άποψη υλικοτεχνικών υποδομών δεν είναι ούτε δημόσια ούτε καθολική, αλλά και από παιδαγωγική άποψη δεν μπορεί να νοηθεί ως αυτόνομη εκπαιδευτική μέθοδος, αλλά εργαλείο που λειτουργεί επικουρικά με τη ζωντανή εκπαίδευση στην τάξη.

  • Προβλέπει το ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ για την εκπαιδευτική διαδικασία: την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη και επιτρέπει την είσοδο κάμερας στις σχολικές τάξεις,, προκειμένου να προβάλλεται το μάθημα ζωντανά στα σπίτια των μαθητών που δεν θα μπορούν να παρευρεθούν στο σχολείο.

Η κυβέρνηση που με την πολιτική της αφήνει χιλιάδες παιδιά χωρίς καθηγητές και δασκάλους για μήνες, που στοιβάζει  τους μαθητές σε τριαντάδες μέσα στις σχολικές αίθουσες, που συνεχίζει την πάνω από δέκα χρόνια πολιτική της αδιοριστίας, που ετοιμάζει να  νομοθετήσει ένα σχολείο για λίγους και εκλεκτούς, που ανοίγει τα σχολεία στην πανδημία χωρίς να έχει πάρει κανένα ουσιαστικό μέτρο ασφαλούς λειτουργίας τους, έχει το θράσος να διατείνεται πως ενδιαφέρεται για τους μαθητές και τη μόρφωση τους!

Το Υπουργείο Παιδείας μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «bigbrother.

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση.

Η είσοδος της κάμερας μέσα σε μια σχολική τάξη και η μαγνητοσκόπηση του μαθήματος είναι αντιεκπαιδευτική και αντιπαιδαγωγική.

Το μάθημα αποτελεί μια διαδικασία που το περιεχόμενο της ταυτίζεται με τη ζωντανή σχέση του εκπαιδευτικού με τους μαθητές και των μαθητών ανάμεσα τους. Είναι παιδαγωγικά αναμφισβήτητο ότι αυτή αλληλεπίδραση καθορίζει την έννοια του μαθήματος, που σε καμία περίπτωση δεν είναι ένας μονόλογος του εκπαιδευτικού. Η ζωντανή αυτή  διαδικασία της μάθησης και της εκπαίδευσης παύει να υπάρχει, η εμπιστοσύνη, η αμεσότητα και η επικοινωνία, η καθημερινή παιδαγωγική πράξη και διδασκαλία οριοθετούνται, όταν οι πρακτικές εκπαιδευτικού και μαθητών παρακολουθούνται από τρίτους.

Είναι αντισυνταγματική και  αντιδημοκρατική. Η κυβέρνηση καταπατεί το ίδιο το Σύνταγμα,

για να εφαρμόσει στα σχολεία συστήματα που ποδοπατούν θεμελιώδη δικαιώματα και τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών, με καταστροφικά αποτελέσματα για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρακολούθηση ενός μαθήματος μέσα από την κάμερα, αντιβαίνει  σε κάθε δικαίωμα του εκπαιδευτικού και του μαθητή σε ιδιωτικότητα και καθιστά αδύνατη τη διαφύλαξη των προσωπικών τους δεδομένων. Ανά πάσα στιγμή μια κουβέντα ή μια κίνηση μπορεί να δημοσιευτεί και να φτάσει σε χιλιάδες άσχετα μάτια και αυτιά, να γίνει βορά του διασυρμού, του μπούλινγκ, και κάθε σκοπιμότητας.

Με την τροπολογία η  κυβέρνηση ανοίγει το δρόμο για την αξιολόγηση, την κατάργηση κάθε παιδαγωγικής ελευθερίας, προωθεί το τυποποιημένο μάθημα-διάλεξη, εύκολα μετρήσιμο και αξιολογήσιμο, με μια γνώση που υποβαθμίζεται για να μπορεί να ποσοτικοποιηθεί. Δεν είναι τυχαίο πως στο άρθρο 2 αναφέρεται ότι «Τα μεταδιδόμενα που τυχόν παράγονται στο ίδιο ως άνω πλαίσιο διατηρούνται για συγκεκριμένο εύλογο χρονικό διάστημα…Η επεξεργασία των εν λόγω μεταδεδομένων επιτρέπεται αποκλειστικά για σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς…Υπεύθυνος επεξεργασίας δεδομένων είναι …» για το δημόσιο το ΥΠΑΙΘ και για τα ιδιωτικά ο ιδιοκτήτης της ιδιωτικής εκπαιδευτικής δομής!Το μάτι του bigbrother δεν μπαίνει μόνο στα σχολεία αλλά και στα σπίτια όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών με τη σύγχρονη εξ αποστάσεως, με καταγραφή των πάντων και διαθέσιμο το καταγεγραμμένο υλικό σε όλους τους εργοδότες για «σκοπούς ερευνητικούς ή στατιστικούς»!

Ταυτόχρονα, οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό μπορούν ευκολότερα, αμεσότερα και φθηνότερα να καλυφθούν από κάμερες και από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δεν χρειάζεται προσωπικό, που χωράει τον απόλυτο έλεγχο, αλλά και τους χορηγούς και τους επενδυτές που επιθυμεί για το νέο σχολείο .

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.

Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αποδεχθούμε να γίνει ο κορωνοϊός και η πανδημία ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας.

Απαιτούμε

– Να καταργηθεί ΤΩΡΑ η τροπολογία – Όχι στις κάμερες παρακολούθησης και την αξιολόγηση.

Καλούμε τους Συλλόγους  Διδασκόντων να μην επιτρέψουν την εφαρμογή της κατάπτυστης τροπολογίας.Κηρύσσουμε  απεργία – αποχή σε σχολεία και τάξεις, αν επιχειρηθεί να εφαρμοστεί   ζωντανή αναμετάδοση μαθημάτων.

– Να αποσυρθεί – καταργηθεί το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο.

– Μέτρα ασφαλούς λειτουργίας των σχολείων.

ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ – ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΑ

  • Δευτέρα 11/5, στις 1.30 μ.μ. παράσταση διαμαρτυρίας των ΕΛΜΕ στην ΠΔΕ
  • Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις πανεκπαιδευτικές συγκεντρώσεις στις 13\5  και 20/5  στις 1.00 μ.μ., στο Άγαλμα Βενιζέλου

Καλούμε όλους και όλες να συμμετέχουν στην έκτακτη στη Γ.Σ. της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ, την  Τρίτη 12-5-2020 στις 6.30μμ στο προαύλιο του 1ου ΓΕΛ Συκεών για να πάρουμε αγωνιστικές αποφάσεις για τα επόμενα βήματά μας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                           Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΓΙΑΝΝΑ ΛΑΘΗΡΑ                        ΝΙΚΟΣ ΠΑΛΑΝΤΖΑΣ

Categories: Αποφάσεις - Ψηφίσματα, Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης | Ετικέτες: ,,,,,,,,,,,,, | Σχολιάστε

Πλοήγηση άρθρων

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Blog στο WordPress.com.

Αρέσει σε %d bloggers: